۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۶۲۷۵۷۸
حجت الاسلام شیخ در گفت‌وگو با رسا:

مردم صف خود را از اشرار جدا کنند | نمایندگان از سهمیه‌بندی بنزین خبر داشتند

مردم صف خود را از اشرار جدا کنند | نمایندگان از سهمیه‌بندی بنزین خبر داشتند
نماینده مردم تهران در مجلس با رد بی اطلاعی نمایندگان از طرح دولت درباره بنزین گفت: رییس مجلس وکلای ملت را در جریان احتمال سهمیه‌ بندی بنزین قرار داده بود.
حجت الاسلام مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص راهکار مجلس در نظارت بر عملکرد دولت پس از سهمیه‌بندی بنزین، گفت: وکلای ملت می‌توانند از طریق «دیوان محاسبات»، «بررسی شکایات مردمی» و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت کمیسیون‌های تخصصی بر عملکرد دولت در گام‌های بعد از سهمیه‌بندی بنزین نظارت کنند.

وی در خصوص اینکه بعد از سهمیه‌بندی بنزین اعتراضاتی شکل گرفت، بیان داشت: مرز بین اعتراض و اغتشاش کاملا مشخص است. واقعیت امر این است که باید سازوکاری فراهم شود تا بر اساس آن افراد بتوانند به صورت مسالمت آمیز اعتراضات خود را در مسائل مختلف بیان کنند. اصل ۲۷ قانون اساسی نیز بر همین موضوع تاکید دارد.

عضو هیأت رییسه فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتراضات پیش آمده معلول عوامل مختلفی است که عدم برگزاری اجتماعات مسالمت آمیز در طول سال، یکی از آن‌ها است.

حجت الاسلام شیخ با هشدار در خصوص امکان موج سواری خرابکاران و منافقین از اعتراضات مردمی، عنوان داشت: مردم نباید تماشاچی خرابکاری عده‌ای از افراد باشند. وقتی یک دسته و یا گروه به صورت مسلحانه و خشن به مراکز عمومی حمله می‌کنند، مردم وظیفه دارند با این افراد برخورد کنند و اگر قدرت برخورد با افراد مذکور را ندارند، به صورت هوشمندانه مسیر خود را از آن‌ها جدا کنند.

وی تصریح کرد: بدون شک مردم عادی با سلاح گرم به مراکز حساسی همچون ادارات برق حمله نمی‌کنند. به همین دلیل باید هوشیاری لازم از سوی مردم وجود داشته باشد که در زمین خرابکاران و یا منافقین بازی نکنند.

نماینده مردم تهران بیان داشت: بنده معتقدم که دولت چاره‌ای به جز اعلام لحظه‌ای آغاز سهمیه‌بندی بنزین نداشت، زیرا اگر از قبل اعلام می‌کرد، با هجوم برخی مردم با جایگاه‌های سوخت مواجه می‌شدیم.

حجت الاسلام شیخ تأکید کرد: در خصوص اعلام سهمیه‌بندی بنزین این امکان وجود داشت که زمینه‌سازی اصولی از سوی دولت شکل بگیرد و افکار عمومی برای مواجهه با تغییر قیمت آماده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا وکلای ملت نیز از سهمیه‌بندی خبر نداشتند، گفت: علی لاریجانی در تاریخ سه‌شنبه ۲۱ آبان در جلسه‌ای غیرعلنی از تصمیم دولت در خصوص سهمیه‌بندی بنزین سخن گفته بود.

وی ادامه داد: لاریجانی در آن جلسه اعلام کرد که رییس‌جمهور گفته "به شرطی سهمیه‌بندی بنزین را می‌پذیرم که کل ملبغ حاصله از این اتفاق به حساب مردم ریخته شود."

نماینده مردم تهران اظهار داشت: حتی رییس‌جمهور به دلیل خلأ قانونی در پرداخت مابه التفاوت قیمت بنزین به مردم، اذن رهبر معظم انقلاب را دریافت کرده بود و رییس مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را به استحضار وکلای ملت رساند.

حجت الاسلام شیخ تاکید کرد: این که گفته می‌شود نمایندگان اطلاعی از تصمیم دولت نداشتند، حرف نادرستی است. تنها موضوعی که مطرح شد، این بود که حتی رییس مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد که از زمان قطعی اجرای این تصمیم از سوی دولت اطلاع دقیقی ندارد. /۸۵۶/ت302/ق
ارسال نظرات